۳ شهریور ۱۳۹۴ | تعداد بازدید : 2085

رد شایعات درباره نحوه ورود به دوره دستیاری/ تغییرات تخصص داروسازی

 

رد شایعات درباره نحوه ورود به دوره دستیاری / تغییرات تخصص داروسازی
 

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: شایعات در مورد امکان ورود به دوره دستیاری با آزمون و مدرک دکتری تخصصی Ph.D صحت ندارد.

دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه ثبت نام برای آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ آغاز شده است ، شایعاتی در مورد این آزمون مطرح شده است.

وی افزود: در آستانه ثبت نام برای این آزمون شایعاتی مطرح شده است که امکان ورود به دوره دستیاری پزشکی بالینی با قبولی در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) فراهم شده است که به هیچ عنوان صحت ندارد. 

اکبری خاطرنشان کرد: ورود به دوره دستیاری از طریق آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) وجود ندارد و تنها راه ورود به دستیاری پزشکی ؛ داشتن مدرک پزشکی عمومی و قبولی در آزمون دستیاری بالینی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دوره ای با عنوان MD Ph.D وجود دارد که برای دانشجویان پزشکی دارای شرایط خاص تحصیلی طراحی شده است و در صورت استعداد درخشان بودن امکان ادامه تحصیل را همزمان با رشته پزشکی در یک رشته علوم پایه دارند. بنابراین این موضوع با امکان ورود دکتری تخصصی (Ph.D) به دوره دستیاری تفاوت دارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر دیگری که در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی و … اعمال شده، گفت: برای داوطلبان رشته های داروسازی یک تغییر اعمال شده است.

وی افزود: پیش از این رشته های دکتری تخصصی (Ph.D) داروسازی به تفکیک گرایش برگزار می شد اما در این دوره یک آزمون کلی برای رشته های داروسازی برگزار می شود و پس از کسب حد نصاب افراد سه رشته – محل را در گرایش های مورد علاقه انتخاب می کنند. به این ترتیب امکان انتخاب بهتری فراهم می شود.

اکبری یادآور شد: پیش از این آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های داروسازی به طور جداگانه برگزار می شد که از این دوره در قالب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) همراه با سایر رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و طب سنتی برگزار خواهد شد.