۴ تیر ۱۴۰۱ | تعداد بازدید : 648

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد

مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ساعت ۲۴ امشب شنبه چهارم تیرماه پایان می‌یابد.

 نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و انتخاب رشته مجازین این آزمون از اول تیرماه آغاز شد و امشب شنبه چهارم تیرماه به پایان می‌رسد.

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان از اول مهرماه ۱۴۰۱ بتوانند در کلاس‌های دانشگاه محل پذیرش حضور یابند.

مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است و در آزمون امسال ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. در صورت هرگونه اعلام ظرفیت پذیرش جدید توسط دانشگاه‌ها، این موضوع از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در مجموع، در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، اقبال بیشتری نسبت به رشته‌های علوم انسانی صورت گرفت و بیش از ۴۰۰ هزار داوطلب، در گروه علوم انسانی شرکت کردند. تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم، متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری بودند و از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد بودند.