۲۹ فروردین ۱۳۹۴ | تعداد بازدید : 5397

آغاز ثبت نام بن کتاب دانشجویی از امروز

آغاز ثبت نام بن کتاب دانشجویی از امروز

 
 
20140714_134935_resized.jpg

مدیر کمیته رفاهی با اشاره به توزیع هدفمند بن‌های الکترونیک کتاب برای دانشجویان در این دوره از نمایشگاه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با عوامل فنی و سایت، کار ثبت‌نام از ساعت 14 امروز امروز شنبه 29 فروردین آغاز شده و تا 5 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، نیکنام حسین پور گفت: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر هدفمند کردن یارانه‌ها، برنامه ویژه‌ای را برای بن کارت‌های الکترونیک در نظر گرفته‌ایم. دانشجویان تهرانی به دلیل زیرساخت‌های فنی و دسترسی‌های بیشتر، کار ثبت‌نام را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند. گزارش‌های دریافتی نیز نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته بیشترین دریافت‌کنندگان بن‌های الکترونیک از استان تهران و شهرهای اطراف تهران بوده‌اند.

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام شده است، گستره آموزش عالی در کشور را دریافت کرده‌ایم. با این اطلاعات مشخص است که در هر استان چه تعداد دانشجو وجود دارد. بر همین اساس میزان مبلغ تخصیص داده شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد در میان استان‌ها تقسیم شده است. با این شرایط استان‌هایی که دانشجویان بیشتری دارند مبلغ یارانه بیشتری دریافت می‌کنند و استان‌هایی که دانشجویان کمتری دارند، مبلغ یارانه کمتری دریافت خواهند کرد. این یارانه برای هر استان ثابت است و دانشجوی یک استان نمی‌تواند از یارانه استان دیگر استفاده کند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت توزیعی با به اجرای این طرح گفت: این اقدام زمان ثبت‌نام را بیشتر می‌کند اما عدالت توزیعی با این شرایط بیشتر رعایت خواهد شد. این برای اولین بار است که چنین اقدامی انجام می‌شود و با سیاست‌های دولت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها هماهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ،حسین‌پور درباره زمان ثبت‌نام برای دریافت بن کارت الکترونیک گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با عوامل فنی و سایت، کار ثبت‌نام از بعد از ظهر امروز آغاز می شود و تا 5 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. امیدواریم دانشجویان با فاصله زمانی مناسب اختصاص داده شده با آرامش و طمانینه به ثبت‌نام بپردازند. دانشجویان باید ازطریق سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام