۲۲ دی ۱۳۹۴ | تعداد بازدید : 2803

آغاز ثبت نام ارشد پزشکی 95 از اول بهمن / امکان انتخاب دو رشته

آغاز ثبت نام ارشد پزشکی 95 از اول بهمن / امکان انتخاب دو رشته
 

ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گروه پزشکی از اول بهمن ماه آغاز می شود و تا ۱۱ بهمن ادامه دارد. برای اولین بار داوطلبان امکان انتخاب دو رشته متفاوت را در آزمون دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گیرد و داوطلبان می توانند از اول بهمن با مراجعه به سایت sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 

امکان انتخاب دو رشته برای اولین بار

در این آزمون شرایطی فراهم شده که داوطلب می تواند باتوجه به مدرک کارشناسی و یا بالاتر در دو رشته امتحانی شرکت کند. درجدول مربوطه در دفترچه ثبت نام رشته های امتحانی در قالب چهار گروه مشخص شده است.

هر داوطلب می تواند فقط یک رشته یا مجموعه (از هر یک از چهار گروه و حداکثر دو رشته) یا دو مجموعه و یا یک مجموعه و یک رشته (از دو گروه متفاوت) را ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کند. داوطلب نمی تواند از یک گروه دو رشته را انتخاب کند.

برخی از رشته ها که دارای آزمون های یکسانی هستند، در آزمون سال ۹۴ تجمیع و به صورت یک مجموعه امتحانی درآمده اند که فقط یک دفترچه سؤال برای این مجموعه صادر شد.

سال جاری نیز به همین منوال خواهد بود. داوطلب با انتخاب یکی از این مجموعه ها می تواند در رشته های مشخص شده در آن مجموعه در صورتیکه حائز شرایط شرکت در رشته مورد نظر از آن مجموعه باشد، شرکت کند و شانس خود را در همه رشته های آن مجموعه امتحان کند.
 

الزام ارائه سابقه کار بالینی برای داوطلبان چند رشته پرستاری

متقاضیان شرکت در رشته های امتحانی تکنولوژی گردش خون، پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان و پرستاری اورژانس دقت کنند سابقه ۲ سال کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخشهای بالینی و بیمارستانی الزامی است.

هرگونه کسری خدمت بالینی از مدت ۲ سال اعلام شده قابل پذیرش نخواهد بود. اگر این سابقه در بخشهای بالینی بیمارستان خصوصی و یا مربوط به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در بیمارستان باشد، قابل قبول خواهد بود.

داوطلبان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان دقت کنند با توجه به لزوم سابقه خدمتی فوق الذکر (مطابق ضوابط اعلام شده) بلافاصله پس از فراغت از تحصیل واجد شرایط انتخاب این رشته ها هستند.

تذکر مهمسوابق خدمت در مراکز غیربالینی،یا با مدرک کاردانی و یا پست کاردانی مورد تایید نیست. واجدین شرایط باید تا تاریخ اعلام شده حداقل ۲سال سابقه کار بالینی را داشته باشند.

 

.....

با سلام و عرض وقت بخیرولی این برای اولین بار نیست که می تونیم دو تا رشته انتخاب کنیم، سال گذشته هم چنین امکانی وجود داشت

توسط Fatima در سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ۲۱:۰۹:۵۷

نظر

به نظر من گرایشی شدن خیلی خوب شده.. ولی باعث شده بچه ها استرس بگیرند :(

توسط سامان در دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۵۳:۰۹