۷ آذر ۱۳۹۴ | تعداد بازدید : 1724

کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دوره دکتری تخصصی
 

کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دوره دکتری تخصصی

آمار ورودی دانشجویان  دوره دکتری تخصصی  امسال یازده هزار نفر است  که نسبت به  سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در کاشان از آزمون کتبی و عمومی و غربالگری داوطلبان دکترا خبر داد وگفت: در فصل زمستان آزمون دوره دکترا از طریق سازمان سنجش کشور برگزار و نتایج داوطلبان به دانشگاه ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از برخی دغدغه ها و نگرانی هایی که نمایندگان مجلس داشته اند شیوه نامه مفصلی تدوین شده است افزود: در این شیوه نامه اعمال سلیقه احتمالی در دانشگاه ها، یکپارچه نبودن پذیرش دکترا و بی توجهی به سوابق آموزشی وعلمی و پژوهشی دانشجویان بررسی شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از وجود دستگاه های نظارتی توانمند خبر داد و گفت : دستگاه های نظارتی هرگونه تخلفی که خلاف شیوه نامه باشد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

شریعتی نیاسری افزود: آمار ورودی داوطلبان دوره دکترا امسال ۱۱هزار نفر است که نسبت به پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است .

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به نهایی شدن طرح آمایش آموزش عالی گفت: دوماه است که طرح آمایش آموزش عالی تحویل شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

وی یکی از ویژگی های این طرح را رابطه هدفمند تحصیل و اشتغال دانست و افزود: در این طرح اشتغال به تحصیل متناسب با نیاز جامعه تعریف می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجو در تمامی نظام های آموزش عالی را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و افزود: با تصویب و ابلاغ این طرح آموزش عالی مسیر هدفمند تری را دنبال خواهد کرد.