۱۷ مهر ۱۳۹۷ | تعداد بازدید : 1376

توضیح وزیر بهداشت درباره عدم پذیرش دانشجویان پزشکی از سال ۲۰۱۹

توضیح وزیر بهداشت درباره عدم پذیرش دانشجویان پزشکی از سال ۲۰۱۹

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه از سال ۲۰۱۹ از پذیرش دانشجویان پزشکی از دانشگاه‌های خارجی به ایران ممانعت می‌شود، گفت: دلیل آن کمرنگ شدن آزمون سراسری است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی در جمع خبرنگاران به تصمیمات اخیر این وزارتخانه برای پذیرش دانشجویان رشته‌های پزشکی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر فردی که تا یک ماه و نیم آینده در دانشگاه‌های خارج از کشور ثبت نام کند، با شرط گذراندن ۷۲ واحد می‌تواند در دانشگاه‌های داخل ادامه تحصیل دهد.

وی با تاکید بر اینکه رتبه‌های دانشگاه‌های خارجی نباید کمتر از ۷۰۰ باشد، توضیح داد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شرط انتقال دانشجویان پزشکی به داخل دارا بودن رتبه کمتر از ۷۰۰ است و با توجه به مشکلات ارزی ایجاد شده، این دسته از دانشجویان نه تنها ۷۲ واحد بلکه با گذراندن ۳۶ واحد می‌توانند در دانشگاه‌های داخل ادامه تحصیل دهند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بر این اساس دانشجویانی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ اقدام به ثبت‌نام در دانشگاه‌های خارج از کشور در یکی از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و ... می‌کنند، باید تا پایان دوره تحصیل در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهند و مجاز به انتقال به داخل کشور نیستند.

هاشمی دلیل این امر را کمرنگ شدن آزمون سراسری دانست و خاطرنشان کرد: انتقال این دسته از دانشجویان به داخل نوعی تبعیض برای جوانان مستعد است و بازگشتن به کشور حتی با شرط آنکه دو ترم خوانده باشد، موجب می‌شود که صندلی سایر دانشجویان مستعد را پر کند.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی برای فعالیت این دسته از شرکت‌ها وجود ندارد، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۵۷ قلم دارو از سوی این شرکت‌ها تولید می‌شود که امیدواریم ظرف دو سال آینده وارد بازار کشور شود.