۲۵ دی ۱۴۰۰ | تعداد بازدید : 315

تازه ترین آمار متقاضیان تکمیل ظرفیت آزمون ارشد اعلام شد/۲۷دی، آخرین مهلت ثبت نام

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته ۵ هزار و ۹۵۵ داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: متقاضیان تا روز دوشنبه ۲۷ دی ماه می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.

فاطمه زرین آمیزی  ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو متقاضیانی که  در دوره‌های تحصیلات تکمیلی شرکت کرده‌ و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانستند از روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه تا روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ بر اساس‌کارنامه نتایج اولیه آزمون، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود که در سایت سازمان سنجش درج شده (حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل) از مجموعه‌های امتحانی مجاز منحصراً از طریق سایت سنجش اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون ۵ هزار و ۹۵۵ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های خود اقدام کرده اند، تاکید کرد: گزینش نهایی در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی اعلام شده، مطابق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: آن دسته از متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی در یکی از کدرشته محل‌های تحصیلی بورسیه و یا دارای شرایط خاص اعلام شده است، حق انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند. پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در صورت تمایل می‌توانند در این مرحله از پذیرش شرکت کنند. در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام و ادامه تحصیل کنند لذا متقاضیان در این خصوص دقت لازم را به عمل آورند.

به گفته زرین آمیزی، نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه با توجه به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود. در آن دسته از کدرشته‌های امتحانی که ظرفیت اعلام شده جدید بیش از یک محل تحصیل باشد، متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند تمامی کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت، انتخاب کنند. هر متقاضی منحصراً مجاز به انتخاب کدرشته تحصیلی خواهد بود که در آزمون مجموعه امتحانی مربوط شرکت و مجاز به انتخاب رشته بوده باشد. فهرست کدضریب‌های مجاز هر متقاضی در سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت برای وی نمایش داده خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همچنین کدرشته محل‌های مربوط به مجموعه‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً متقاضیانی که قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شرکت کرده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.