۱ شهریور ۱۳۹۴ | تعداد بازدید : 1698

آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی آبان 94 برگزار می شود

 

آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی آبان 94 برگزار می شود
 

زمان بندی اجرای آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت ثبت نام و ارسال مدارک (به صورت اینترنتی) از ۲۶ مرداد آغاز شده تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.

کارت ورود به جلسه آزمون (به صورت اینترنتی) در روزهای ۱۲ تا ۱۳ آبان ماه ۹۴ توزیع می شود و آزمون در روز ۱۴ آبان ماه برگزار می شود.

کلید اولیه آزمون ساعت ۱۸ به بعد روز ۱۶ آبان منتشر می شود و پس از آن داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی در روزهای ۱۶ تا ۲۱ آبان اعتراض خود را ارسال کنند. کلید نهایی نیز ۳ آذرماه اعلام خواهد شد.

اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون (دو برابر ظرفیت) و انتخاب محل تحصیل از طریق اینترنت ۱۶ آذر بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود و مصاحبه (مرحله دوم آزمون) در روزهای ۲۳ آذر تا ۷ دی ماه ۹۴ صورت می گیرد.

نتایج نهایی آزمون عصر روز ۶ بهمن ماه اعلام خواهد شد.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ در ۵۵ رشته برگزار می شود و عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان اعم از دانشنامه یا گواهی تحصیلی باید دقیقاً منطبق با رشته های قید شده به عنوان مدارک تحصیلی مورد پذیرش باشد.

براساس  مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دارندگان دانشنامه یا گواهینامه تخصصی بالینی یا فوق تخصصی بالینی در رشته هایی که دکترای عمومی پزشکی جزو مدارک مورد پذیرش است،  مجاز به شرکت در آزمون هستند.

چنانچه رشته یا رشته های جدیدی در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی  مصوب شود مواد امتحانی، ضرایب مربوطه و مدارک تحصیلی جهت ثبت نام و پذیرش برای آزمون به داوطلبان اعلام خواهد شد.

در رشته هایی که دانشجو به صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش می شود، فرد پذیرفته شده دانشجوی دانشگاه مبداء (اول) خواهد بود، ضمناً دانشجو باید آمادگی داشته باشد تا تمام یا قسمتی از دوره آموزشی یا پژوهشی خود را در هر محل که براساس تفاهم نامه بین دانشگاهها تعیین می شود، بگذراند.

رشته های مربوط به دانشگاه آزاد تابع قوانین و مقررات آن دانشگاه هستند و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) هم دارای شرایط خاص است.

موسسه آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون؛ دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاههای علوم پزشکی اهواز، اصفهان، شهیدبهشتی، شیراز، تبریز، زنجان، مازندران و همدان تعهدی در قبال خوابگاه دانشجویی ندارند.

هزینه ثبت  نام  ۵۵۰ هزار ریال (پانصد و پنجاه هزار  ریال) است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی
(Ph.D) اقدام کند.

آزمون شامل دو مرحله کتبی (۷۰ درصد نمره) و مصاحبه (۳۰ درصد نمره) است. آزمون کتبی بصورت تستی برگزار می شود و از داوطلبانی که در آزمون کتبی حدنصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی (مرحله دوم) دعوت به عمل خواهد آمد. در رشته اخلاق پزشکی، در مرحله اول، سه برابر ظرفیت جهت مصاحبه اعلام خواهد شد.